Cyber Awareness Month October (CAM)

Cybersecurity Awareness Month (CAM) – observed every October – was created as a collaborative effort between government and industry to ensure every American has the resources they need to stay safer and more secure online.
Since its inception under leadership from the U.S. Department of Homeland Security and the National Cyber Security Alliance, NCSAM has grown exponentially, reaching consumers, small and medium-sized businesses, corporations, educational institutions and young people across the nation.

Cyber Crime Awareness Foundation has begun to observe it since 2016 in Bangladesh for first time. This organization has become the official champion of the Cyber Awareness Month campaign. This campaign is worldwide promoted by National Cybersecurity Alliance (NCSA) of USA under the Department of Homeland Security.

With recent legislation and support from the White House, cybersecurity is continuously a popular topic of discussion and rightfully so. More specifically, there is even stronger focus on consumers and their cyber safety. Everyone at every age is a consumer, and thus this year each theme will focus on the consumer and his/her needs regarding cybersecurity and safety.

"DEKHA MATROI CLICK NOY, JACHAI CHARA SHARE NOY (THINK BEFORE CLICK, VERIFY BEFORE SHARE)™

- Cyber ​​security activities need to be initiated by delivering a simple message to every internet user, "DEKHA MATROI CLICK NOY, JACHAI CHARA SHARE NOY (THINK BEFORE CLICK, VERIFY BEFORE SHARE)™". This means that as soon as you see an interesting post on the Internet, you have to stop immediately without clicking on it, then you have to think about what the topic is and then if you feel safe, you can click on it or connect with it. Also, before sharing any content on the Internet with your acquaintances, you need to verify the original source. Then we can refrain from harming the society by spreading any misinformation in the subconscious mind.
The campaign launched to create such awareness among Bengali-speaking people around the world has been dubbed the "DEKHA MATROI CLICK NOY, JACHAI CHARA SHARE NOY (THINK BEFORE CLICK, VERIFY BEFORE SHARE)™ campaign. Internet users need to start Cyber Awareness Month (CAM) by incorporating this concept into their online routines.

সাইবার সচেতনতা মাস অক্টোবর

প্রতি অক্টোবর আন্তর্জাতিকভাবে সাইবার নিরাপত্তা সচেতনতা মাস হিসেবে উদযাপিত হয়ে থাকে। মূলত মাসব্যাপী এই ক্যাম্পেইন হলো সাইবার নিরাপত্তা নিশ্চিত করতে সরকার ও ইন্ডাস্ট্রিগুলোর মধ্যে একটি সম্মিলিত প্রয়াস। সাইবার নিরাপত্তা সচেতনতা মাস উদযাপনের মধ্য দিয়ে দেশের প্রত্যেক নাগরিককে এটা নিশ্চিত করা হয় যে, ইন্টারনেটে নিরাপদ থাকতে ও অধিক নিরাপদ অনলাইনের জন্য যেসব পূঁজি থাকা আবশ্যক আমাদের তার সবই রয়েছে।
বাংলাদেশে ২০১৬ সালে আনুষ্ঠানিকভাবে প্রথমবারের মতো সাইবার নিরাপত্তা সচেতনতা মাস উদযাপন শুরু করে স্বেচ্ছাসেবী সংগঠন সাইবার ক্রাইম অ্যাওয়ারনেস (সিসিএ) ফাউন্ডেশন। এর পর থেকে প্রতি অক্টোবরে ইন্টারনেটের নিরাপদ ব্যবহার নিয়ে মাসব্যাপী নানা সচেতনতামূলক কর্মসূচি বাস্তবায়ন করে থাকে সংগঠনটি। সরকারি-বেসরকারি প্রতিষ্ঠানও এখন এই কর্মসূচি বাস্তবায়ন করছে। অক্টোবরের প্রতি সপ্তাহে আলাদা থিমে ক্যাম্পেইন হয়। আশা করা হচ্ছে খুব অল্প সময়ের মধ্যে মাসটির উদযাপন ব্যাপকভাবে বিস্তৃতি লাভ করবে। পৌঁছে যাবে দেশের সব ভোক্তা, ছোট ও মাঝারি আকৃতির ব্যবসা প্রতিষ্ঠান, করপোরেশন, শিক্ষা প্রতিষ্ঠান ও তরুণ সমাজের কাছে।

দেখা মাত্রই ক্লিক নয়, যাচাই ছাড়া শেয়ার নয়

প্রত্যেক ইন্টারনেট ব্যবহারকারীর কাছে ‘‘দেখা মাত্রই ক্লিক নয়, যাচাই ছাড়া শেয়ার নয়’’ এর সাধারণ বার্তা পৌঁছে দেওয়ার মধ্য দিয়ে সাইবার নিরাপত্তা কার্যক্রম শুরু করতে হবে। অর্থাৎ ইন্টারনেটে কোনো আকর্ষণীয় পোস্ট দেখা মাত্রই সঙ্গে সঙ্গে তাতে ক্লিক না করে থামতে হবে, তারপর ভাবতে হবে বিষয়টি আসলে কী এবং এরপর নিরাপদ মনে হলে সেটিতে ক্লিক করা যাবে বা সেটির সঙ্গে সংযুক্ত হতে হবে। এছাড়াও ইন্টারনেটে কোনো কনটেন্ট নিজের পরিচিতজনদের মধ্যে শেয়ার করার আগেও যাচাই করে নিতে হবে সেটির মূল উৎস। তাহলে অবচেতন মনে কোনো ভুল তথ্য ছড়িয়ে সমাজের ক্ষতি করা থেকে আমরা বিরত থাকতে পারবো। বিশ্বব্যাপী বাংলাভাষীদের মধ্যে এ ধরনের সচেতনতা তৈরি করতে যে ক্যাম্পেইন পরিচালনা হয় সেটির নাম দেয়া হয়েছে ‘‘দেখা মাত্রই ক্লিক নয়, যাচাই ছাড়া শেয়ার নয়’’ ক্যাম্পেইন। ইন্টারনেট ব্যবহারকারীদের অনলাইন রুটিনে এই ধারণাটিকে অন্তর্ভুক্ত করার মধ্য দিয়ে সাইবার নিরাপত্তা সচেতনতা মাস শুরু করতে হবে।
http://bro138.epizy.com/ luxury111 luxury12.epizy.com mild88 sky77 gaspol168 ligaplay88 idngg http://dewagame.epizy.com/ http://liveslot168.epizy.com/ vegas4d http://lemacau.epizy.com/ slotsgg vegas88 psg138 maxwin138 agen338 hoki99 gaskan88 garuda138 pokerseri http://idnpokerseri.epizy.com/ http://vegasslot77gacor.epizy.com/ http://autowin88.epizy.com/  http://ligasedayu.epizy.com/ http://ligasedayuslot.epizy.com/ http://liga-sedayu.epizy.com/ http://vegasslot77login.epizy.com/ warungtoto https://warungtotologin.web.fc2.com/ http://autowin88sbobet.epizy.com/ http://vegasslot77.epizy.com/ http://vegasslot77pragmatic.epizy.com/ http://vegasslot77pgsoft.epizy.com/ vegasslot http://autowin88joker123.epizy.com/ http://autowin88login.epizy.com/ autowin88 ligasedayu vegasslot77 kaisar138 big77 infini88 bonanza88 kaisar88 bet88 nuke gaming slot dragon77 selot138 cuan138 http://hoki99slot.epizy.com/ https://heylink.me/autowin88alternative/ https://beacons.ai/autowin88 https://heylink.me/pokerseris/ https://beacons.ai/pokerseris https://heylink.me/warungtotoku/ https://www.dragon77.id/ https://www.infini88.id/ idn poker situs togel online